اتـــوبار شتـــــــاب

حمل و نقل بار به تمام نقاط کشور شعبه مرکزی گیلان- کلانشهر رشت

اتـــوبار شتـــــــاب

حمل و نقل بار به تمام نقاط کشور شعبه مرکزی گیلان- کلانشهر رشت

⭕ اتوبار شتاب ⭕
حمل و نقل بار و اثاث منزل به تمام نقاط کشور
شعبه مرکزی گیلان - کلانشهر رشت
تماس با مدیریت
09111378437

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

روش جابه جایی و بسته بندی گیاهان در باربری

چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۰۷:۲۷ ب.ظ

مراحل:

Move Plants Step 1

تصمیم بگیرید که کدام گیاهان را می­خواهید با خودتان ببرید. واقع ­بینانه به فضا، وزن و تناسب گیاهانتان با خانه ی جدید ( یا حتی اقلیم جدید )  فکر کنید. اگر می­خواهید به استان دیگری بروید، قوانین محلی جابه ­جا کردن گیاهان را بررسی کنید. اگر می­خواهید به کشور دیگری بروید احتمالا نمی­توانید گیاهان را ببرید، یا در صورت امکان، این کار بسیار پرهزینه خواهد بود.

Move Plants Step 2

گیاهان را از چند هفته قبل آماده کنید. آن­ها را چند هفته قبل از حرکت تمیز کنید تا دچار بیماری ناشی از حرکت و برگ­ها یا شاخه­ های مرده نشوند. آن­ها را هرس کنید، گل­های مرده را جدا کنید و به طور کلی به آن­ها رسیدگی کنید.

هر چه گیاهتان شاخ ­وبرگ کم­تری داشته باشد، زحمت کمتری باید برای محافظت از خودش بکشد.

Move Plants Step 3

اگر قرار است گیاهان را از خاک باغچه خارج کنید از قبل برایش برنامه ­ریزی کنید. بهتر است برای این کار با یک متخصص مشورت کنید.

در صورت امکان آن­ها را چند ماه قبل از حرکت از خاک درآورید.

ریشه را در پارچه ­ای ضخیم قرار دهید.

گیاه را در مکانی خنک و در سایه در باغچه قرار دهید.

ریشه را همواره مرطوب ( و نه خیس ) نگه­دارید.

گیاه را بادقت حرکت دهید؛  آن را بیش از نیاز حرکت ندهید.

Move Plants Step 4

آفات و علف ­های هرز را بزدایید. گیاهان را یک هفته قبل از حرکت برای آفت و علف هرز چک کنید و آن­ها را از بین ببرید  شما نمی­ خوهید    آن­ها را همراه گیاهتان ببرید و اگر مکان جدیدتان مورد هجوم آفات مشابه نباشد، این فرصت خوبی برای شکستن این چرخه­ ی آفت ­زدایی است.

یک راه مناسب برای اصلاح  گیاه و خاک این است که گیاه را به طور کامل در یک کیسه ­ی پلاستیکی مات با نوار آفت قرار دهید. اجازه دهید شب را در این حالت بماند و صبح کیسه را بردارید.

گیاه را روز قبل از حرکت در جعبه ­ی مناسب قرار دهید. جعبه ­ی مقوایی بهترین انتخاب برای اکثر گیاهان است چون هم محکم است هم گیاه      می­تواند در آن تنفس کند. از کاغذ بسته­بندی یا روزنامه برای نگه داشتن گیاه درون جعبه استفاده کنید.

از برگ­ها با استفاده از کاغذ محافظت کنید. یک کاغذ نازک و مرطوب  را روی گیاه بگذارید تا نقش یک لایه ی محافظ را داشته باشد.

 

Move Plants Step 5

جعبه را به طور واضح علامت گذاری کنید تا کارگران بدانند چگونه با آن برخورد کنند. درشت بنویسید “گیاه است. بادقت حرکت دهید”

Move Plants Step 7

جعبه را در همان روز حرکت ببندید. سریع مقداری مایع روی آن بیافشانید و درب را ببندید و چند سوراخ در قسمت­های مختلف برای تنفس گیاه ایجاد کنید.

Move Plants Step 8

به محض رسیدن گیاه را از جعبه خارج کنید. همانند حیوانات خانگی، گیاهان هم باید در اولویت اول شما برای رسیدگی باشند.

گیاه را از پایین جعبه بگیرید و خارج کنید. این کار به شما اطمینان می­دهد که گیاه را از سنگین­ ترین قسمت گرفته­اید و به ساقه آسیب نخواهید زد.

گیاهان را در مکانی تاریک قرار دهید و به تدریج نور را افزایش دهید تا فرصت داشته باشند دوباره خود را با نور خورشید تطبیق دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۲۲
محمد گودرزوند